2015. augusztus 25., kedd

Augusztus 26.

A legutóbbi bejegyzésem óta nagyon hosszú idő telt el, így lesz mit bepótolnom :) Augusztus 6-án megérkezett a családom, és egészen mostanáig velük voltam. Összgyűjtöttem szinte valamennyi szabadnapomat, hogy együtt lehessünk (csupán két napot használtam el korábban, mikor Maréra mentem). Kicsit aggódtam, hogy a reptértől hogy fogják a szállást megtalálni helyismeret, francia nyelvtudás és mobiltelefon nélkül (van mobiljuk, viszont Új-Kaledóniában csak a kaledón hálózatok érhetőek el...), szerencsére azonban belefutottak két helyibe, akik felhívtak (nagyon jól tettem, hogy korábban megadtam a családomnak az itteni mobilszámomat).
Miután kiheverték a jetlaget, megmutattam nekik Nouméát (Baie des Citrons, Anse Vata, a szülinapomon elmentünk abba az étterembe, ami kb. másfél óra alatt megtesz 360°-t, Parc Forestier, ahol többek közt cagou-kat is láthattunk élőben - végre! :)). Sajnos hamar túl lehet esni Nouméa szépségein, bár az Óceanárium, a Ouen Toro és a Centre Culturel Tjibau még hátravan (ez utóbbiba még feltétlenül el akarok látogatni én is). Nouméából kilépve felkerestük a dumbéai gyalogtúra helyszínét. Autót is béreltek, így végre én is láthattam a Parc de la Rivière Bleue-t, és elmerészkedhettem kicsit északabbra is, mert volt társaságom (az itteni ismerőseim már mind túlvannak az Észak feltérképezésén és a Parkon is :/). A Park, mely a Grande Terre délkeleti részén terül el, pazar látványt nyújt, vörös földjével és az endemikus növényvilágával egészen különleges élmény.
Északon a Bourail közeli Poé tengerpartja és az ahhoz tartozó Bonhomme és gyalogösvény hamar levett minket a lábunkról - én magam korábban csak messziről láttam, amikor megebédeltem egy kollégával egy kiküldetésünk után, most viszont szinte teljes egészében bejárhattam, és ráadásul a családdal. Láttunk teknős-fészkeket is. Még aznap átmentünk Hienghène-be, ahol szállást - jobban mondva két sátrat - foglaltam le egy tengerparti kempingezőben. Nagyon szimpatikus hely volt, előre felállították nekünk a sátrakat, és nem bánták, hogy későn érkeztünk (értesítettek, hogy lehetséges). Nagyon jól aludtunk, csak az óceán morajlását lehetett hallani :)
Másnap Hienghène-t jártuk be, felkerestük a híres hienghène-i tyúkformájú sziklát, mely az óceánban magasodik, és tradicionális nyárson sült húst ettünk, melyet kanakok készítettek. Egyébként elképesztő volt látni, különösen mikor a transversale-on keresztül átszeltük a Grande Terre-t, hogy mennyire kihalt Új-Kaledónia északi része Nouméához képest; nagyon szép, de számomra szörnyen unalmas volna ott élni. A Hienghène-ből hazafelé vezető úton (a keleti parton) pihenőt tartottunk Poindimiében, majd egy kisebb malheur következtében csak egy bányavidék után tudtuk keresztülszelni a szigetet Kouaoua-nál, hogy a nyugati partra érjünk. Végül épen és egészségesen hazaértünk Nouméába, és nem is tudtuk, mekkora szerencsénk volt, ugyanis éppen azután érkeztünk meg, hogy a bányászok kamionos blokád alá vették Nouméát, mely napokig elhúzódott (azt követelték, hogy Kína felé is irányuljon nikkel-kivitel - megjegyzés: Új-Kaledóniában jelentős nikkel-kitermelés zajlik). Több kollégám nem is tudott dolgozni menni, valamint az oktatás is szünetelt.
Nem volt sok időnk az utazás fáradalmait kipihenni, hiszen másnap Île des Pins-re mentünk, de ez legyen a következő bejegyzésben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése