2015. július 25., szombat

Július 25.

Egyre izgatottabb  vagyok, hiszen a családom hamarosan meglátogat, és itt vakációzik több, mint három hétig :) A múlt héten voltam megtekinteni a lakást, amit kibérelnek, szerencsére mindent rendben találtam. Akad még egy-két elintézni való apróság, például megpróbálni kismotort szerezni a kisöcsémnek, megbeszélni ezt-azt a lakás kiadójával stb..  Nagyon várom, hogy megérkezzenek, már napok óta a programon töröm a fejem, szerencsére úgy tűnik, hogy sikerült rávennem őket, hogy legalább egy szigetre ellátogassunk együtt :D De itt, Nouméában is van elég látnivaló : pl. a Centre Culturel Tjibaou, mely leginkább a kanak építészetet igyekszik bemutatni, a Ouen Toro, mely a város mellett terül el, és kitűnő gyalogtúrák terepe (egy korábbi bejegyzésemben már megemlékeztem róla), a két leghíresebb tengerpart: a Baie des Citrons és az Anse Vata (mindketttőt felkerestem ma unalmas perceimben, és bár 26 fok van, csak térdig mentem bele a tengerbe.. Remélem, hogy mikor megérkeznek, már melegebb lesz a víz.) Az Anse Vata mellett sétálva megtudtam, hogy a szörfözés csak 1500 frankba kerül, ami egész jó árak mondható, és hogy az Ile aux Canards-ra innen megy taxi boat, a menettérti jegy 1200 frank, amit szintén kedvezőnek találtam. Természetesen megmutatom majd nekik a Place des Cocotiers-t, mely Nouméa szívében helyezkedik el, és innen könnyedén el tud indulni a húgom a táska-beszerző túrájára, ami minden külföldön töltött vakációjához hozzátartozik :D Tervbe vettem a Dumbéa melletti folyó közeli gyalogtúrát is, amit még márciusban láttam. Egyébként a lakótársamat pont júliusban látogatja meg a családja, egy hete jöttek, és még mindig Új-Kaledóniában vannak. Múlt héten feltérképezték a Province Nord-t, minden lényegesebb helyen megálltak. Én is profitáltam ebből, hiszen megkértem, hogy meséljen, így sok hasznos tipphez is hozzájutottam, pl. melyik utat érdemes elkerülni, vagy hogy Koumac fölött nincsenek benzinkutak stb... Pénteken a Phare Amédée-hez hajóztak ki szervezett utazás keretében, csillagászati áron: 14 ezer frankba került fejenként, ami már csak azért is horribilis, mivel 19 ezer frankért már igénybe lehet venni az ún. Ibozu promóciós ajánlatokat, melyekkel a Hűség-szigetekre (emlékeztetőül: Maré, amit néhány hete kerestem fel, szintén ehhez a szigetcsoporthoz tartozik) lehet menni, három napra, úgy, hogy az ár mindent tartalmaz az étkezésen kívül. De a lakótársam elmondása szerint jól érezték magukat, és ez a legfontosabb.
A munkahelyemen minden a legnagyobb rendben, hamarosan ki kell vennem a szabadságomat a családom ittartózkodása idejére.  Örömtelinek mondható hír, hogy az egyik ismerősöm, akit egy korábbi bejegyzésemben is megemlítettem (kétnyelvű), a MIJ-nél fog dolgozni augusztus 2-től :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése