2015. március 20., péntek

Március 21.

Március 21-e van, hamarosan megkezdem a harmadik hetemet Nouméában. E hét eleje (és még az azt megelőző hétvége) kicsit mozgalmasan telt, ugyanis Új-Kaledónia közelében tombolt a 'Pam' elnevezésű ciklon (egyébként mindig megmosolyogtat, hogy a hurrikánoknak és ciklonoknak női nevet szokás adni). Vegyes érzelmekkel vártam az eljövetelét, kissé aggasztott, ugyanakkor kíváncsi voltam, hogy milyen, hogyan zajlik, hiszen tkp. ez is olyasmi, amit Európában nem lát gyakran az ember. Már írtam az itt élők vendégszeretetéről és nyitottságáról, melyet a ciklon alatt újra megtapasztalhattunk: elvittek minket bevásárolni autóval, hogy ne kelljen cipekednünk (sok ásványvizet vettünk, mert a ciklon után sokáig ihatatlan a csapvíz), és a következő napokban kétszer is hoztak nekünk élelmiszert arra az esetre, ha napokra bezárkózni kényszerülünk. Végül Pam kegyes volt Új-Kaledóniához, és elkerülte, nem így tett azonban Vanuatuval, ahol óriási pusztítást hajtott végre, és ami a legszomorúbb, hogy több ember halálát okozta :(
Hétfőn és kedden résztvettem azoknak a kaledóniaiak felkészítő szemináriumán, akik Magyarországon (Pécs közelében) fognak önkéntes szolgálatot teljesíteni. Nyolc fiatalról van szó (négy lány, négy fiú), akik egy-egy hónapot (április) töltenek hazánkban. Az ő missziójuk az állattartáshoz, vidéki élethez kapcsolódik. Hétfőre egy kis prezentációval készültem Magyarországról, igyekeztem a különbségekre felhívni a figyelmet (nevettem, mikor az időjárásról esett szó, ugyanis aznap 15 C fok volt Pécs környékén, ami egy márciusi napon nagyon jónak számít, viszont az itteni fiatalok beleborzongtak :D Kíváncsi leszek az élményeikre.) Hoztam nekik szalámit és pálinkát, azonban csak a pálinkát tarthattam meg a reptéren, mert Új-Kaledóniába tilos húskészítményt (és gyümölcsöt, zöldséget) behozni, a pálinkának örültek, ha jól tudom, már túl is vannak rajta ;) Érdekes volt, hogy európaiként én voltam az "egzotikus" :D
Megnyitottuk az itteni bankszámlánkat, hamarosan az itt kapott költőpénzemből fogom finanszírozni a mindennapi kiadásaimat.
Egyébként a misszióm a MIJ-en belül a CAP Mobilités-hez kötődik: ez egy olyan iroda, melynek az a rendeltetése, hogy keretet biztosítson minden olyan programnak, melynek külföldi vonzata van: felhívjuk a fiatalok (18-30 év) figyelmét az Európán belüli (EVS) és Óceánián belüli (PSVO) önkéntes lehetőségekre, ösztöndíjakra, valamint ezekkel kapcsolatos támogatásokra (pl: igénybe vehető utazási támogatás) és kiegészítő szolgáltatásokra (önéletrajz szerkesztése, motivációs levél írása, blog-szerkesztés). A belső számítógépes rendszerrel (Empreinte) még ismerkedem, kissé zavar az eltérő billentyűzet és a kacifántos mappa-kezelésük :D
Egy héten négy napot dolgozom, rendszerint a péntekem szabad (de ez változhat). Kihasználva a szabadidőmet, sétálni indultam a városban, majd lementem a partra, napoztam és az óceánban fürödtem, beszélgettem a helyiekkel. Este tartottunk egy kis összejövetelt, nagyon jól éreztük magunkat, főztünk, ettünk-ittunk, volt, aki zenélt is.
Ha minden jól alakul, a mai nap folyamán az egyik új ismerősünk hajójával elmegyünk egy közeli kis szigetre, ahol egy kis fesztiválszerű rendezvény lesz. Kíváncsian várom :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése